Nastavlja se edukacija mladih i poduzetnika o mogućnostima i pravima na unutarnjem tržištu EU

  • Slika /public/downloaded/Slika 1.Ekonomski fakultet naslovna.jpg
  • Slika
  • Slika

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta protekle dvije godine kontinuirano provodi akciju „Sve na jednom mjestu“ kojom se građane, poduzetnike i tijela javne uprave diljem Republike Hrvatske informira i educira o pravima i mogućnostima koje im nudi unutarnje tržište EU. U sklopu same akcije sada su uvedene i dvije nove aktivnosti – informiranje mladih i Dani otvorenih vrata unutarnjeg tržišta EU za poduzetnike.

 

Djelatnici Ministarstva posebnu pozornost počeli su pridavati mlađoj populaciji koja je kroz digitalne kanale najviše izložena različitim sadržajima, zbog čega je iznimno važno da budu kvalitetno informirani o svim pravima koja im pripadaju kao građanima Europske unije.

 

Tako je prošlog tjedna, 29. listopada, organizirano događanje na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu na kojem su studenti imali priliku doznati informacije o tome kako da pokrenu vlastito poslovanje, gdje mogu potražiti informacije o mogućnostima koje im EU nudi u području doškolovanja, istraživanja, rada i volontiranja, kao i brojne druge informacije. „Ovo je nastavak priče koju smo prije dva tjedna započeli na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, a s kojom ćemo nastaviti i dalje jer želimo mladim ljudima približiti sve mogućnosti koje im se nude, ali i predstaviti prava koja imaju“, istaknula je tom prilikom pomoćnica ministra Ivana Soić.

 

Odgovore na većinu svojih upita građani mogu pronaći na portalu „Sve za potrošače“

 

Također, Soić se osvrnula i na rezultate koji su ostvareni u rješavanju potrošačkih problema građana od početka ove godine, nakon što je od siječnja omogućeno da se sa svojim upitima obrate i na besplatni telefon 0800 414 414.

 

Stručnjaci Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta svakodnevno, na spomenuti broj telefona, odgovaraju na pozive i pitanja vezana uz potrošačke probleme, a kojih je do kraja listopada ukupno zatražilo 6.426 potrošača. Od toga se 3.902 poziva (60,7 %) odnosilo na područje trgovine, 1.413 poziva (22%) odnosilo se na područje javnih usluga, 137 poziva (2,1%) odnosilo se na područje financijskih usluga, dok je 974 poziva (15,2%) bilo vezano uz jednu od ostalih kategorija“, izvijestila je Soić.

 

Sagledavajući statističke podatke po kategorijama, 80 posto upita odnosi se na područja zaštite potrošača koja su građanima dostupna i na portalu „Sve za potrošače“, putem kojeg se mogu informirati o svojim potrošačkim pravima. Naime, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta je krajem travnja 2019. pokrenulo portal “Sve za potrošače” (https://www.szp.hr/), na kojem su dostupne sve aktualne informacije iz različitih područja zaštite potrošača (neispravna roba, jamstvo, javne usluge, financijska i medijska pismenost i dr.).

 

Između ostaloga, potrošači  se mogu informirati o opasnim proizvodima ili koristiti interaktivni vodič koji će ih uputiti na njihova prava u konkretnoj situaciji. Također, predstavnici udruga za zaštitu potrošača na portalu mogu pratiti natječaje, kao i sve druge aktualnosti vezane uz zaštitu potrošača.

 

Korisne informacije na portalu pripremljene su u suradnji s 25 resornih institucija. Od kada je pušten u rad, krajem travnja do danas portal je posjetilo više od 13 tisuća korisnika.

 



Pisane vijesti