Ministar Horvat sudjelovao na Hrvatsko-kineskom poslovnom forumu u Šangaju

Slika /public/downloaded/CRO-CHINA Forum.jpg
Hrvatska raste na ljestvicama globalne konkurentnosti, a to je dokaz da se u Hrvatskoj danas lakše i jednostavnije posluje. Kinesko gospodarstvo posebno je zanimljivo, ne samo zbog svoje veličine, već i zbog usmjerenosti na ulaganja u istraživanje i razvoj. Zato i jesu jedni od globalnih predvodnika po broju inovacija, koje su temelj i ključ daljnjeg gospodarskog rasta svih zemalja“, istaknuo je u svom uvodnom govoru ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat prilikom svečanog otvaranja Hrvatsko-kineskog poslovnog foruma u Šangaju, koji je na jednom mjestu okupio predstavnike hrvatskih i kineskih kompanija.

Ministar se također osvrnuo i na činjenicu kako je upravo Hrvatska prošle godine u Kini proglašena najpoželjnijom europskom turističkom destinacijom. “To je zasigurno veliko priznanje za našu zemlju. No, naša je namjera i misija učiniti sve da Hrvatska bude prepoznata i kao poželjna investicijska destinacija. Tome prilagođavamo naš zakonodavni okvir, koji je vrlo poticajan, ali i brojne druge mjere. Također, važno je naglasiti kako u svrhu povećanja ulaganja u inovacije, istraživanje i razvoj otvaramo natječaje pomoću kojih poduzetnicima u narednom razdoblju na raspolaganje stavljamo preko 1,5 milijardi kuna bespovratnih sredstava iz EU fondova“, zaključio je Horvat.

Svim prisutnima obratio se i predsjednik Hrvatskoga sabora Gordan Jandroković, koji je tijekom službenog posjeta Kini došao podržati i gospodarski forum. „Na kraju višednevnog posjeta Kini potvrdili smo visoku razinu naših bilateralnih odnosa i udarili temelje da te odnose učinimo još boljima. Nadam se da će i današnji događaj ojačati gospodarske veze dviju država. Velika je borba za kineske investitore, a kada ne možete sami, država mora stati iza vas. Dva važna projekta su krenula iz Kine, One Belt One Road i Kina plus 16. Te inicijative imaju politički, ali i ekonomsko-infrastrukturni karakter te stvaraju okvir unutar kojeg sada trebamo ići u realizaciju konkretnih poduzetničkih projekata“, naglasio je Jandroković.

Prošlogodišnja trgovinska razmjena Hrvatske i Kine premašila milijardu dolara

Sam forum održao se u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, na marginama 2. sajma China International Import Expo-a (CIIE) u Šangaju. Na njemu je sudjelovalo 12 hrvatskih i 30 kineskih tvrtki, a održan je u prostorijama predstavništva HGK i HTZ-a koje će od sada moći koristiti i hrvatske tvrtke. „Gospodarski odnosi Hrvatske i Kine već neko vrijeme idu uzlaznom putanjom. Otvorenost kineskog tržišta uvozu prilika je koju moramo još bolje iskoristiti. Prošlogodišnja trgovinska razmjena premašila je milijardu dolara, što je dokaz da itekako možemo konkurirati na ovako velikom tržištu“, rekao je tom prigodom predsjednik HGK Luka Burilović, istaknuvši kako je interes za korištenjem zajedničkog poslovnog prostora predstavništva HGK i HTZ-a u Šangaju do sada iskazalo 20-ak hrvatskih tvrtki.

Prilikom susreta i posjeta koje HGK organizira možemo potvrditi da su potencijali i želja za suradnjom sve vidljiviji. I ovi uredi koje će moći koristiti naše članice rezultat su pojačanog interesa gospodarstvenika za prisutnošću i poslovanjem na tržištu Kine. Korištenje prostorija vjetar je u leđa svima onima koji žele pokrenuti posao s Kinom“, napomenuo je Burilović.

Događaji poput ovoga su odlična platforma za produbljivanje bilateralne suradnje, a hrvatski nacionalni štand u sklopu China Import Expo sajma će našim tvrtkama pomoći u stvaranju novih kontakata i dovesti do konkretne suradnje između poduzetnika“, kazala je ministrica poljoprivrede Marija Vučković, koja je također prisustvovala svečanom otvorenju gospodarskog foruma.

Da je kinesko tržište izuzetno važno za hrvatski turizam, potvrdio je i pomoćnik ministra turizma Frano Matušić. „Potencijal je ogroman. Vjerujemo u još bolje rezultate, a rezultati su bolji za 20 posto od prošle godine koja je bila rekordna. Isto tako, sigurni smo da će direktno povezivanje ove dvije prijateljske zemlje pridonijeti tim rezultatima. Kineski turisti dolaze i u zimskim mjesecima“, rekao je Matušić.

Hrvatski poduzetnici probijaju se na kinesko tržište

Poticajno je kada vam država, odnosno institucija kao što je HGK, drži leđa dok pokušavate naći mjesto na kineskom tržištu, što apsolutno nije lako. Mi smo to osjetili na svojoj koži. Krenuli smo iz Rijeke, a već godinu dana se nastojimo prošiti na kinesko tržište“, rekla je Maja Kardum iz tvrtke Exotrade koja se bavi konzaltingom i logistikom.

Jedna od tvrtki koja se također probija na kinesko tržište, plasirajući kupinovo vino, je i Inovatus. „S Kinezima je izazovno poslovati, svi pokazuju inicijalni interes, ali dogovarati konkretne poslove je malo teže. No, uspjeli smo postići prisutnost na kineskom tržištu pa se stoga nadamo i boljim rezultatima. Očekujemo da će tome pridonijeti i korištenje poslovnih prostora u Šangaju. Svakako će pridonijeti širenju poslovnih aktivnosti na području Šangaja“ rekao je Bojan Obrenović iz Inovatusa.

Pisane vijesti